Meskipun akur dengan keputusan juri apabila lagu Sakit ciptaannya yang dinyanyikan secara duet bersama Zynakal gagal ke Anugerah Juara Lagu ke-35 (AJL35), Yonnyboii akui tidak berpuas hati dengan keputusan itu.

Sedih apabila lagu yang dipertaruhkannya itu tidak layak ke AJL35, bagaimanapun Yonny berkata dia tetap bersetuju dengan barisan juri kerana baginya apa sahaja keputusan daripada juri adalah yang terbaik.

BACA: “Jangan Buat Kenyataan Seolah-Olah Kami Bodoh Sangat!”

“Biasalah ada sedikit rasa sedih, tak puas hati tapi kena terima sebab keputusan yang dibuat oleh juri adalah yang terbaik.

“Rasa tak puas hati sebab Yonny rasa tak bagi yang terbaik pada malam tersebut (semi final). Saya rasa boleh buat yang lebih baik lagi,” katanya kepada mStar.

Mengulas mengenai jawapan juri yang mengatakan lagunya tidak menepati kriteria untuk layak ke AJL, Yonny berkata dia mengakui ada kesilapan ketika membuat persembahan ketika di separuh akhir.

“Yonny pun tengok orang lain perform, Yonny pun nampak kesilapan Yoony di atas pentas, mungkin ada sikit-sikit yang Yonny tak dapat nak kutip markah,” katanya.