Meskipun sumbangannya sebelum ini dipertikaikan segelintir pihak, namun ia tidak mematahkan semangat Ustaz Ebit Lew untuk terus berbakti menghulurkan bantuan kepada petugas barisan hadapan dan mereka yang memerlukan.

Malah, Ustaz Ebit sendiri mendedahkan sumber pendapatannya apabila ada pihak mempersoalkan dimana pendakwah itu mendapat duit dan ada yang menuduhnya menggunakan duit derma untuk kepentingan diri.

BACA: Ustaz Ebit Lew Luah Rasa Syukur 10,000 Helai Kurta Sudah Siap

Seperti diketahui, Ustaz Ebit mempunyai 3 cawangan restoran dan mempunyai sebuah butik menjual kurta. Terbaru, Ustaz Ebit meluahkan hasratnya mahu membuka 10 cawangan pasaraya menjual barangan runcit yang diberi nama Elews Mart.

Menerusi perkongsian di Facebook itu, Ustaz Ebit memohon doa daripada orang ramai agar hasratnya itu akan tercapai dan semoga menjadi asbab kebaikan.

Perkongsian Ustaz Ebit itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang menyokong dan menyambut baik hasrat pendakwah itu serta mendoakan agar segala urusan dipermudahkan.

Malah, ramai yang mendoakan semoga pendakwah itu dimurahkan rezeki supaya dapat membantu lebih ramai mereka yang kesusahan.  Netizen juga berkata, dengan pembukaan pasar raya itu sekaligus dapat memberi banyak peluang pekerjaan kepada mereka yang memerlukan.