Memenangi Anugerah Juara Lagu Ke 33 kategori Persembahan Terbaik semalam, Sufian Suhaimi mengucapkan terima kasih kepada bekas tunangnya, Elfira Loy diatas doa yang dikirimkan melalui Twitter semalam.

BACA: Adik Elfira Loy Komen Persembahan Sufian Suhaimi


Biarpun rata-rata mengecam ‘doa’ Elfira kerana dilihat seolah menyindir Sufian, namun penyanyi itu tidak melihat ucapan itu dari sudut negatif dan menganggap Elfira tidak mempunyai niat yang tidak baik.

“Terima kasih kerana mendoakan yang baik-baik. Pada saya niat itu baik. Tiada apa yang silap pun dalam tweet tersebut. Saya tidak cuba serang sesiapa. Mana-mana pihak yang terasa hati saya mohon maaf”

Bagaimanapun menerusi kontroversi prop yang digunakan dalam persembahan semalam, Sufian menjelaskan simbolik di setiap prop yang digunakan adalah sebahagian daripada penceritaan lagu putus cinta berkenaan.

“Ini lagu sedih dan berkaitan putus cinta. Bukan saya seorang sahaja yang pernah putus cinta, jadi saya cuba menyampaikan sebaiknya. Saya jujurnya baru tengok pelamin itu pada sesi latihan. Mungkin bukan hobi saya lihat pelamin orang lain”


“Apapun pun itu bukan niat saya. Saya letak chandelier itu sebagi melambangkan situasi saya yang terperangkap dan akhirnya bebas. Kain putih pula melambangkan permulaan baru dan pelamin itu elemen kejutan,” jelasnya.

Kagum dengan sikap Sufian yang tidak cepat melatah dengan kontroversi dan kecaman yang tercetus. Semoga selepas ini Sufian terus sukses dalam bidang nyanyian dan mencipta hasil seni yang berkualiti. (rtky/w)