Tasha Shilla tidak pernah menyembunyikan pada siapa dia berkawan ataupun bercinta. Bila Tasha sendiri mengaku dan mendedahkan hubungan cinta bersama Hans, dia semakin galak dipalit kontroversi.

Bagi Tasha, dia tidak ambil peduli tapi akui rimas bila ramai yang singgah ke laman Instagram miliknya dan meninggalkan pelbagai komen yang dilihat kurang senang dengan setiap tindak tanduk yang dilakukan.

“Tasha rimas dan sedikit tertekan dengan komen-komen di Instagram tapi apa yang perlu dibuat adalah teruskan je aktiviti harian dan kehidupan seperti biasa. Memang tak nafikan Tasha penat tapi Tasha dan orang kat luar sana pun manusia biasa. Tasha tak boleh nak jaga hati orang lain tapi kena pentingkan diri sendiri”

“Di Instagram pun Tasha dah beritahu, siapa yang sekadar follow dan komen yang agak kurang ajar Tasha akan block. Hans pun kadang-kadang rimas tapi so far dia okay. Dia sedang belajar nak adapt dan memahami dunia Tasha”

Untuk bercinta dan berkawan dengan sesiapa sahaja adalah hak peribadinya. Orang ramai tidak perlu mengatur dan menetukan dengan siapa dia berkawan. Dia meminta orang ramai agar hormati keputusannya untuk bercinta atau berkawan dengan sesiapa saja. Tasha juga sudah menyatakan kesediaan untuk berumahtangga.

“Tasha tak perlu nak jaga hati peminat. Peminat perlu faham, mereka kena terima diri Tasha seadanya dengan siapa Tasha nak berkawan. Bukan dengan cara control Tasha. Keluarga kami dah pun merestui hubungan ini dan itu dah cukup bagi Tasha”

Namun tidak lama selepas itu keluar pula cerita yang mengatakan bisnes keluarga teman lelakinya selama ini ditaja oleh Tasha Shilla. Dia terkejut dan jelas sekali tidak tahu menahu tentang gossip itu. Tasha menyangkal tuduhan tersebut adalah sama sekali tidak benar.

“Tak! Keluarga Hans memang ada bisnes sendiri. Tasha memang tak tahu langsung pasal penajaan ni. So far Tasha yang banyak belajar dari Hans tentang bisnes”

Manakala ketika ditanya tentang perancangan dan perjalanan seninya selepas berkahwin, kata Tasha dia tidak akan meninggalkan bidang lakonan namun akan sedikit memperlahankan aktiviti seninya bagi memberi tumpuan pada keluarga dan bisnes suaminya kelak. (rtky/bsr)