Selepas hampir dua tahun menjanda, Nonny Nadirah mengakui bukan mudah untuk membuka pintu hatinya untuk menerima cinta lagi selepas bercerai dua tahun lalu. Bagaimanapun, kehadiran pelakon Niezam Zaidi banyak mengubah hidupnya sejak setahun lalu.

Merancang untuk berkahwin sebelum hujung tahun ini, Niezam berkata dia sudah memikirkan perkara itu namun masih belum dapat menetapkan tarikh disebabkan masih terbabit dengan penggambaran drama.

BACA: Dua Tahun Menjanda, Nonny Nadirah Menangis Dilamar Kekasih

“Memang ada perancangan ke fasa seterusnya. Kita merancang, Allah tentukan. Sebab sekarang saya masih terbabit dalam penggambaran drama Luka Di Hati Diya sehingga Ogos depan.

“Saya pun ada cakap pada Nonny nak fokus drama dulu, selepas itu baru fokus satu persatu. Saya cakap dengan dia juga, perkara baik tak elok dilambat-lambatkan.

“Insya Allah, nak kahwin tahun ini. Apa pun, macam dikatakan tadi, saya kena habiskan kerja dahulu. Fikir memang sudah fikir, cuma tinggal nak tetapkan lagi.

“Lagi pula, saya kena pergi kursus kahwin dulu. Ikutkan saya, nak terus nikah saja. Saya juga ada bercakap dengan keluarga soal ini dan mereka okay kalau saya nak bernikah terus,” katanya kepada Harian Metro.

Bercerita mengenai hubungan cinta mereka sejak setahun lalu, Niezam menyifatkan kehadiran Nonny adalah kiriman Allah untuk dirinya, begitu juga sebaliknya. Hubungan mereka mula rapat selepas Nonny bercerai, Naziem berkata semuanya terjadi secara tidak dijangka.

“Kami berkenalan sejak 2016 iaitu ketika membintangi telefilem Minah Motor untuk TV3. Sewaktu itu, kawan biasa saja sebab masing-masing ada pasangan.

“Selepas Nonny bercerai barulah kami mula rapat. Semuanya terjadi secara tidak dijangka. Apabila saling bermesej dan kami putuskan untuk berjumpa. Sejak itu kami menjadi semakin rapat.

“Status Nonny yang pernah berkahwin dan bercerai bukan halangan untuk saya berkawan dengannya. Dia seorang yang baik. Apa saya tahu, ketika dia tengah dalam kesulitan, saya ada. Saya ada dengan dia saat susah dan senang.

“Semasa dia tengah ‘down’, dia tidak ada sesiapa. Jadi, saya minta dia kongsi. Saya tenangkan dia dan pendek kata, sering jadi perantara untuk dia. Apapun, jalinan perhubungan saya dengan dia kini kerana Allah,” katanya.