Jika sebelum ini Datuk Siti Nurhaliza pernah membangkitkan perkara yang sama berkaitan laporan palsu daripada blog tempatan, namun perkata tersebut tidak berhenti di situ apabila ada yang sanggup melaporkan beliau sudah bercerai dengan suaminya.

BACA: Nenek Datuk Siti Nurhaliza Meninggal Dunia


Siti Nurhaliza Kesal Fitnah Sudah Bercerai - ROTIKAYA

“Ya Allah , hanya Dikau yang Maha Besar lagi Maha Berkuasa. Dikau berilah hukuman sebaik baiknya buat pemfitnah yang menyebarkan fitnah ini. Semoga mereka kembali ke jalan yang benar. Amin Ya Rabb,” ulas penyanyi ini melalui gambar repost Instagram kakak iparnya, Rozi.

Manakala bagi pihak Rozi, pada mulanya dia tidak mengendahkan perkara tersebut namun apabila berita palsu itu mula tersebar secara pantas di sosial media, ia dalam masa yang sama turut membuatkan nama Siti tercalar dengan fitnah yang tersebar itu.

“Saya dah terima ni beberapa hari lalu tetapi saya buat tak endah sebab berasa sangat-sangat kasihan malah hairan dengan keupayaan, kesediaan orang yang buat tajuk, buat cerita, buat fitnah, dan disebar-sebar lagi, dan kemudian jadi bahan sebaran tanpa putus,” jelasnya di akaun Instagram miliknya. (rtky/s)