Hangat diperkatakan mengenai isu perceraian adiknya sehingga ada yang melemparkan kata-kata hinaan, Sharifah Shahirah memilih untuk tidak peduli dengan kata-kata cemuhan yang dilemparkan kepada Sharifah Sakinah.

Shahirah atau lebih mesra dipanggil Shiera berkata perkara itu harus diterima memandangkan Sakinah merupakan seorang selebriti. Sheira turut menyindir netizen yang mencemuh adiknya seolah diri mereka sempurna dan paling baik.


BACA: “Sakinah Untung Dapat Suami Yang Sangat Baik” – Shira

“Yang serang Sakinah dia baru ada dekat muka bumi ini tiga hari. Macam suami dia tak ada perempuan lain. Kononnya dia sembahyang lima waktu, dia paling baik.

“Benda ini tak jadi lagi dekat batang hidung mereka. Sembahyang lima waktu tapi sibuk hal orang lain buat apa. Apa yang bezakan adalah mereka bukan selebriti. Saya tak kisah langsung dengan orang macam ni.

“Mereka yang mencemuh kena ingat bukan dia saja di dunia ini. Dia selamat sebab kita taktahu kehidupan dia macam mana,” katanya kepada Astro Gempak.

Dalam pada itu, Shiera berkata penceraian yang berlaku itu merupakan proses pembelajaran kepada Sakinah. Katanya lagi, perceraian itu akan mematangkan lagi Sakinah.

“Kadang-kadang lepas bercerai ini, kita akan lebih matang cuma akan mengambil sedikit masa. Dia akan menyesal dan belajar daripada pengalaman lalu. Itu untuk Sakinah.

“Yang netizen di luar sana macam mana pulak? Banyak lagi boleh belajar asalkan tak sibuk dengan kehidupan orang lain,” katanya.

Khamis lalu, Sakinah mendedahkan umah tangganya dengan juruterbang Aliff Adha, berakhir pada Mei lalu. Sakinah dan Aliff bernikah pada 28 Mac 2015 dan dikurniakan seorang anak perempuan, Anais Adha kini berusia tiga tahun.