Baru-baru ini hangat diperkatakan apabila bekas pembantu peribadi Datuk Seri Vida iaitu Ahmad Iqbal mendedahkan jutawan kosmetik itu menerjah ke rumahnya pada jam tiga pagi dua hari lalu.

Menjelaskan mengenai tindakannya itu, Vida berkata dia mahu menyelamatkan kekasih hatinya yang telah disihir bagaimanapun Iqbal tidak menyedari tentang perkara itu. Menerusi perkongsian di Instagram, Vida berkata dia nekad ke rumah Iqbal selepas meminta petunjuk Allah.

BACA: DSV Terjah Rumah Iqbal Jam 3 Pagi Siap Bawa Cincin

“Saya terjah sebab ingin selamatkan Iqbal yang sudah disihir walaupun dia tak rasa dia kena sihir. Saya melakukan solat tahajjud untuk meminta petunjuk daripada Tuhan, selepas saya buat, saya nekad pergi. Realitinya Iqbal sudah disihir dan dia tidak rasa dia sedang sakit.

“Saya sudah kenal dia selama tujuh tahun, kulit dia putih pun sudah jadi warna kelabu asap. Bawah mata juga sudah gelap dan saya perlu selamatkan dia,” katanya.

Enggan peduli dengan kecaman netizen, Vida berkata dia sanggup menyelamatkan bakal suaminya dan sanggup mengenepikan soal maruahnya. Kata Vida lagi, sihir tersebut ditujukan kepadanya namun  Iqbal yang menjadi mangsa pihak yang iri hati dengan kebahagiaan dan kejayaannya.

“Nak cakap drama terpulang kepada semua. Sikit lagi kami akan dihalalkan. Orang keji saya. Orang kata saya tak move on. Tak apa. Untuk hal ini juga, saya sanggup merendahkan maruah pada pukul 3 pagi demi mencari lelaki muda yang menjadi kegilaan saya

“Sihir tersebut ditujukan kepada saya tetapi Iqbal yang kena. Ilmu hitam tersebut untuk buat saya tidak bahagia dan tidak kaya kerana dengki dengan kehidupan serta perniagaan saya,” ujarnya.

Dalam pada itu, mengulas mengenai cincin yang diberikan kepada Iqbal, Vida berkata ianya sudah lama tersimpan di dalam begnya.

“Cincin tersebut memang sentiasa dalam beg dan dia juga sudah lama menginginkannya. Bila jumpa dia, saya beri terus. Tiada isu pun,” katanya

Terdahulu, Iqbal meluahkan rasa terkejut apabila diterjah oleh jutawan kosmetik itu dirumahnya sekitar jam 3 pagi, Sabtu lalu.

Tidak hanya datang dengan tangan kosong Iqbal berkata Vida datang dengan membawa sebentuk cincin. Menurut Iqbal dia terpaksa melayan kedatangan Vida serta akan memulangkan cincin berkenaan.