Meskipun dikecam teruk susulan tindakannya berpakaian wanita dan lengkap bertelekung ketika menunaikan ibadah umrah baru-baru ini, namun ianya tidak mematahkan azam Nur Sajat untuk memunaikan ibadah umrah setiap tahun.

Menurut Sajt lagi, dia juga menyimpan impian untuk membawa lebih ramai lagi untuk menunaikan umrah terutama mereka yang banyak membantu perniagaannya. Ujarnya lagi, dia sangat tenang ketika berada di Tanah Suci.

BACA: Mahu Selesaikan Isu Identiti, Sajat Sedia Bertemu JAKIM

“Apa yang boleh saya cakap saya cukup tenang di sana. Memang saya sudah berniat dari tahun ke tahun untuk ke sana lagi,” katanya kepada The News Malaysia.

Berkongsikan pengalamannya ketika menunaikan umrah, Sajat meluahkan rasa syukur kerana dapat menunaikan ibadah tanpa gangguan meskipun menjadi mangsa apabila ada individu yang menangkap gambarnya secara curi-curi.

“Saya tidak tahu mereka yang mengambil gambar saya tidak fokus kepada ibadah atau sebaliknya. Maafkan saya tetapi itu yang terdetik ketika melihat gambar-gambar saya. Apapun saya bersyukur dapat menunaikan ibadah walaupun ini kali pertama,” katanya.