Minggu lalu hangat diperkatakan apabila pemain bola sepak, Aidil Zafuan menjelaskan dakwaan netizen mengatakan dia tidak membayar nafkah kepada dua anaknya bersama Rita Rudaini iaitu Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna.

Tampil membuka mulut mengenai isu itu di Melodi, Rita berkata dia tidak pernah bercakap bahawa bekas suaminya itu tidak membayar nafkah meskipun jumlah yang dibayar sehingga tahun 2021 masih sama.

BACA: “Saya Tak Pernah Cakap Pun Tak Bayar Nafkah Tapi…”

Mengulas mengenai komen segelintir netizen mengatakan Rita tidak bersyukur meskipun bekas suaminya membayar nafkah anak sebanyak RM3,000, pelakon itu berkata jika dia tidak bersyukur pasti sudah bermacam-macam diminta daripada bekas suaminya itu.

“Kalau kami tak bersyukur, kami dah minta macam-macam dekat dia. Minta duit sekolah, duit hari jadi anak, minta duit beli laptop, RM1,500 lepas ke laptop.

“Kami masih ada kaki dan tangan, badan masih sihat, kami masih boleh bela anak kami. Alhamdulillah, tuhan bagi rezeki dekat kami, sebab tu kami tak pernah kacau.

“Cuma kami pesan dekat anak kami, setiap kali solat doa untuk bapa mereka, sedekah Al-Fatihah, doa supaya lembutkan hati,” katanya.

Dalam pada itu, Rita berkata dia tidak pernah menghalang Aidil untuk berjumpa dengan anak-anak mereka. Malah, mendedahkan Aidil pernah seminggu tidur bersama anak-anak dirumahnya sebelum berkahwin dengan Zarema Zainal.

“Aidil ni sebenarnya nak cerita dia seorang lelaki yang penyayang, sayang anak-anak dia. Sebelah sana ada DM fans kami (saya) mengungkit-ungkit kami tak bagi jumpa anak.

“Nak cerita kalau kami tak bagi jumpa macam mana Aidil boleh mai (datang) umah kami, tidur dengan anak seminggu. Ini nak pecah rahsialah ni,” katanya.

Ujar Rita lagi, perkara itu bekas suaminya tidak ceritakan kepada sesiapa dan itu antara Aidil dan dirinya. Katanya lagi, banyak benda yang diceritakan oleh Aidil sehingga terpaksa jumpa anak secara sembunyi.

“Bagi kami kalau Aidil seorang yang jahat, dia tak datang rumah kami tidur dengan anak-anak. Seminggu ya, ketika itu sebelum dia kahwin. Kalau dia datang KL untuk training, dia akan datang tidur kat rumah, makan dengan anak.

“Pernah dia balik dari overseas, dia sewa satu service apartment dan dia call saya suruh bawa jumpa anak. Walaupun dalam fikiran kalau sampai kena tangkap basah, mampus aku.

“Kami fikir Aidil, bukan niat nak menggatal pun dengan dia. Siapa pun tak tau. Kami bagi jumpa ke atau tak bagi jumpa,” katanya.

Kata Rita lagi, orang sekeliling yang cuba memecahbelahkan hubungan antara anak dan bapa serta meminta pihak berkenaan tidak lagi mengganggu hidupnya dengan memburuk-burukkan dirinya.