Sejak beberapa hari lalu hangat diperkatakan kontroversi mengenai hubungan Pencetus Ummah (PU) Riz dan selebriti terkenal, Neelofa yang didakwa sudah berakhir.

Perkara itu turut mendapat perhatian PU Rahmat yang meminta yang semua pihak menghormati Neelofa memandangkan pihaknya sudah pun tampil memberi penjelasan mengenai dakwaan serta fitnah terpalit dirinya.


BACA: “Bapa PU Riz Datuk Seri, Jangan Tuduh Dia Minta RM100,000 Dari Neelofa”

Menerusi perkongsian di Instagram, PU Rahmat mengatakan apa yang berlaku kepada Neelofa dan PU Riz memberi pengajaran bahawa pertunangan merupakan fasa yang berat serta melibatkan dua keluarga.

“Neelofa pun sudah jelaskan bahawa semua itu fitnah. Akaun Twitter yang spill tea pun dah ghaib. Ada tiga hal kita belajar kali ini.


“Mana-mana berita perlu diselidik, pertunangan fasa yang berat dan pernikahan bukan hanya hal dua jiwa tapi hal da keluarga,” katanya.

Dalam pada itu, PU Rahmat turut meminta orang ramai mendokan yang terbaik untuk pasangan itu. Katanya lagi, jika tidak ada perkara baik untuk diucapkan lebih baik berdiam diri.

“Semoga semuanya baik-baik buat Riz dan Lofa. Seperti mana yang diminta Lofa agar mendoakan yang baik-baik. Maka kita doakan yang baik-baik. Jika tidak mahu mendoakan, kita hanya perlu berdiam diri.

“Jika kita tidak mahu ambil peduli. Itu juga salah satu tanda kebaikan. Diantara baiknya Islam seseorang apabila meninggalkan sesuatu yang tiada kaitan dengannya,” katanya.