Sejak minggu lalu hangat diperkatakan mengenai Da’i Syed. Malah, di Twitter trending tanda pagar #StandWithDaiSyed sebagai tanda sokongan daripada peminat yang bersimpati dengan nasib pendakwah itu.

Tanda pagar sama digunakan oleh peminat tegar K-Pop untuk mempromosikan selebriti kesayangan mereka di Twitter. Namun, hari ini nama Da’i Syed sekali lagi trending apabila peminat menggelar pendakwah itu sebagai Zayn Malik Malaysia.

BACA: Peminat Simpati, Luah Rasa Rindu Pada Da’i Syed

Rata-rata peminat berpendapat Da’i Syed memiliki wajah seiras bintang antarabangsa itu. Bagaimanapun, ada yang tidak bersetuju dengan kenyataan tersebut serta mengatakan kedua mereka tidak mempunyai sebarang persamaan.

“Panasnya bila ada orang samakan Da’i Syed dengan Zayn Malik,” tulis salah seorang pengguna.

“Siapa yang samakan muka Da’i Syed dengan Zayn Malik patut periksa mata,” tambah pengguna lain pula.

“Aku perhati je peminat Da’i Syed tu, ada yang compare dengan Nabi Yusuf, ada yang kata macam Zayn Malik, ada yang salahkan mangsa, ada yang kata fitnah, apa yang Da’i tu dah buat sampai macam tu sekali orang sokong dia sampai kadang aku rasa kesian dengan pentaksub ni,” komen pengguna lain.

Terdahulu, Da’i Syed ditahan reman sekali lagi bagi membantu siasatan membabitkan dakwaan salah laku seksual.

Kontroversi membabitkan Da’i Syed tular selepas seorang pengguna Twitter memuat naik kisah rakannya yang didakwa dirogol oleh seorang lelaki bergelar pendakwah.