Minggu lalu berita hiburan tertumpu kepada perkahwinan Mira Filzah dan jejaka pilihan hatinya, Wan Emir Astar. Malah, satu demi satu didedahkan oleh pasangan itu dari saat perkenalan mereka sehinggalah ke jinjang pelamin.

Meskipun sudah majlis pernikahan dan dua majlis resepsi kedua-dua belah pengantin, namun sehingga kini kisah perkahwinan mereka masih menjadi bualan ramai netizen.

BACA: Gaun Pengantin Mira Filzah Ambil Masa 500 Jam Untuk Disiapkan

Malah, ramai yang tertanya-tanya lokasi manakah menjadi pilihan pasangan itu berbulan madu. Difahamkan, Mira dan Emir merancang untuk berbulan madu dan bercuti di Langkawi.

Terdahulu, pasangan ini sepatutnya diijabkabulkan pada Oktober depan namun terpaksa mempercepatkan pernikahan berikutan kakak sulung yang menetap di New York, Amerika Syarikat (AS), pulang ke sini untuk majlis resepsi adik bongsu mereka.

Berkongsikan pertemuan pertamanya dengan jejaka itu pada Oktober tahun lalu sekali gus menyangkal dakwaan sebelum ini yang mengatakan Emir adalah teman sekolahnya.

Mira berkata  dia tidak menyangka, hatinya terpaut kepada jejaka berkelulusan dari United Kingdom (UK) dan bertugas sebagai arkitek sejak pertemuan pertama.