Mengakui kerana berang dengan fitnah yang dilemparkan Datuk Seri Vida membuatkan Nabil Ahmad membuka mulut soal hutang yang tertunggak. Namun Nabil menyesal dengan tindakan itu kerana secara tidak langsung memberikan promosi percuma buat usahawan itu.

BACA: “Saya Tak Tahu Hutang Apa Yang Nabil Ahmad Tuntut”


Menurut Nabil, beliau terkejut apabila Vida mengambil kesempatan dengan mengajak orang ramai menyertai kelas perniagaan yang dikendalinya selepas menimbulkan fitnah ke atas dirinya di dalam sebuah program.

“Saya menyesal membuka mulut mengenai hal (hutang) kerana dia menggunakan peluang itu mengajak orang menyertai kelas yang dikendalikannya. Tidak sangka, dia menggunakan kesempatan ini untuk mendapatkan publisiti secara mudah, tanpa perlu mengeluarkan duit”

“Sudah dua tahun sebenarnya saya berusaha meminta dia membayar hutang berjumlah RM30,000, namun tidak diendahkan olehnya. Saya enggan lagi memanjangkan perkara ini kerana bagi saya, urusan kami sudah selesai. Selebihnya urusan dirinya dengan Tuhan,” jelasnya.

Terdahulu Vida dalam sebuah entri mendakwa Nabil dan rakan pengacara, Jihan Muse tidak menegurnya ketika menghadiri acara hiburan kelmarin. Berang dengan fitnah itu Nabil membangkitkan soal hutang yang belum dibayar Vida.


Bagaimanapun dalam satu kenyataan lain, Vida menafikan ada mempunyai sebarang hutang dengan pengacara itu. Makin berpusing pula kontroversi diantara mereka ini, harapnya dapat diselesaikan dengan baik. (rtky/w)