Isu layanan tidak seberapa ketika berada di hospital kerajaan di zaman sosial media ini bagaikan tidak berkesudahan. Antara yang menjadi mangsa kecaman apabila isu ini terjadi ialah jururawat dan juga kadang-kala turut terpalit kembali kepada mangsa atau keluarga mangsa.

BACA: Linda Rafar: Mak Belum Tahu Tangan Dia Sudah Tiada


Baru saja berlaku, Linda Rafar ada memuatnaik Insta Stories yang mendakwa permintaanya untuk menukar cadar katil ibunya tidak dilayan. Menurut Linda, perkara tersebut sudah diajukan pada 3 pagi namun sehingga 1 petang, dia masih tidak dilayan.

Sementara itu dalam perkembangan terbaru melalui Harian Metro, perkara tersebut sudah diselesaikan malah dalam masa yang sama, Linda turut membuat laporan polis kerana menerima satu mesej yang mendakwa mahu membahayakan nyawa ibu penyanyi tersebut.


“Selama mak dalam wad, segalanya berjalan lancar. Ditambah pula saya turut mendapatkan khidmat pembantu bagi membantu kami adik beradik. Cuma semalam, saya hanya minta tolong untuk bantu tukar cadar yang terkena najis sebab tangan mak masih ada ‘wire’”

“Kalau ada bantuan daripada jururawat, ia lebih bagus. Sebab mereka lebih arif. Bukan suruh cuci najis pun. Tapi malangnya permintaan saya tidak diendahkan.

“Lebih kurang jam 1.30 petang baru ada yang datang dalam keadaan yang tak ikhlas sambil tendang pintu dan tong sampah. Apabila saya tularkan perkara ini, pandai pula perli saya. Saya berani kerana benar. Tidak kisahlah orang nak kutuk saya sekalipun,” jelasnya.

Tambah Linda, dia sudah pun membuat laporan polis dan apa yang penting ketika ini adalah individu yang berniat tidak baik ke atas ibunya memohon maaf secara terbuka atau berjumpa dengannya.

“Saya buat laporan atas nasihat polis. Mereka juga akan buat siasatan berkenaan perkara ini. Paling penting sekarang, saya mahu jururawat berkenaan minta maaf secara terbuka di laman sosial masing-masing atau berjumpa saya dengan mengakui kesilapan mereka,” katanya.