Semalam kecoh di media sosial apabila pelakon Emma Maembong mengesahkan dia tidak lagi bertudung sejak tiga hari lalu. Emma memberitahu keputusan untuk membuka tudung adalah kehendaknya sendiri dan bukan kerana orang lain.

Ujarnya lagi, dia juga mahukan kehidupan sendiri dan sudah sampai masanya dia memikirkan kebahagiaannya serta menjadi diri sendiri.


BACA: “Saya Berhak Untuk Cari Kebahagian Diri Sendiri”


“Selama ini bukan hipokrit tetapi keputusan ini dibuat kerana saya mahu menjadi diri saya. Sudah sampai waktu saya memikirkan kebahagiaan dan kegembiraan diri sendiri.

“Lagipun, ketika bertudung tiada siapa yang suruh, ia atas kerelaan sendiri. Dan, keputusan untuk buka tudung pun atas kehendak sendiri, bukan kerana orang lain.



“Sampai bila nak jaga hati orang. Saya berhak cari kebahagiaan dan tersenyum gembira. Selama ini kerjaya saya menghiburkan orang lain. Saya nak juga ada kehidupan sendiri,” katanya kepada Harian Metro.

Dalam pada itu, Emma memberitahu keputusan untuk membuka tudung sudah lama difikirkannya. Ujarnya lagi, dia sedar netizen diluar sana marah dengan tindakannya namun keputusannya adalah antara dirinya dengan Tuhan.

“Ini bukan keputusan mengejut tetapi sudah lama saya fikirkan. Saya tahu ramai marah, saya minta maaf. Saya tak kisah orang bagi nasihat.

“Kalau benda tak elok orang nasihat saya terima bulat-bulat. Saya tak marah pun. Biarlah keputusan ini antara saya dengan Allah,” katanya.

Emma turut menafikan dakwaan dia bertudung semata-mata untuk menjual tudung. Jelasnya lagi, dia memulakan peniagaan tudung sebelum dia berhijab lagi.