Nampaknya bukan sahaja peminat Emma Maembong malah kelab peminatnya, Emanizers juga tidak menyokong dan berasa kecewa dengan tindakan Emma membuka tudung pada akhirnya selepas lima tahun berhijab.

BACA: Emma Maembong Jumpa Heliza Helmi Minta Nasihat


“Kelab peminat tidak menyokong tindakan (membuka tudung) tetapi tetap bersama meneruskan sokongan kerjaya Emma. Kami tak tahu lebih dari sepatutnya sebab kami tak campur hal peribadi artis”


Presiden Kelab, Along Zai berkata, pihaknya mengambil positif pandangan netizen mengenai perkara itu. Malah pihak Emanizers juga tidak menutup ruangan komen agar peminat boleh meluahkan perasaan mereka.

Dalam masa yang sama, Along turut berkongsi perasaan peminat Emanizers di Indonesia yang lebih agresif dan sedih dengan keputusan Emma. Malah beberapa ahli mereka akan ke Indonesia untuk memberi penjelasan.



“Keadaan sebenar apa yang Emma sedang lalui itu mungkin buatkan dia rasa keputusan buka tudung adalah terbaik. Peminat di Indonesia agak agresif dan kecewa jadi kami akan ke Indonesia untuk beri penjelasan,” jelasnya. (rtky/w)