Tidak dapat dinafikan ketika perpisahan Rita Rudaini dan bekas suaminya, Aidil Zafuan terjadi, pelbagai drama dan isu melanda pasangan ini. Namun tahun demi tahun, anak-anak makin membesar dan rindukan kasih sayang seorang ayah.

BACA: “Kesian Tengok Daddy Dekat TV, Sepatutnya Duduk Tempat VVIP”


Tidak mahu membesarkan anak-anak dengan rasa benci terhadap bapanya, Rita turut menantikan masa untuk bekas suaminya kembali bersama anak-anak.


“Kalau dulu mungkin kami hanya fikir tentang diri sendiri sahaja. Tetapi sekarang ni, kami sudah semakin matang dan faham apa kehendak anak-anak yang semakin membesar. Senang cerita, kami sentiasa bersedia menunggu kehadiran Aidil untuk kembali ke sisi anak-anak”

“Dalam usia sekarang, anak-anak perlukan ayah mereka. Jika dahulu saya tak kisah sangat kerana anak-anak masih kecil tak faham sangat. Tetapi sekarang ini, saya sendiri kena berlaku adil kepada anak-anak yang juga memerlukan kasih sayang seorang ayah,” kongsinya kepada BH Online.



Tambah Rita lagi, dia tidak masalah sekiranya Aidil mahu kembali ke sisi anak-anak dan tidak akan sesekali menghalang perkara tersebut. Bagi pelakon wanita ini, dia tidak mahu nanti anak-anak membenci bapa mereka, hanya atas sebab mereka telah bercerai.

Baru-baru ini, video anak-anak Rita melihat kelibat bapa mereka beraksi untuk Malaysia menarik perhatian warga laman sosial. Mana mungkin seorang bapa lupakan kasih sayang terhadap anak sendiri, bukan? (rtky/s)