Sejak beberapa bulan lalu, hangat diperkatakan mengenai kontroversi kisah cinta ibu Cik B iaitu Datuk Seri Vida bersama bekas pembantu peribadinya, Ahmad Iqbal Zulkifli. Seolah tiada kesudahan mengenai kisah cinta mereka sedangkan sebelum ini Iqbal mengatakan sudah tawar hati.

Dalam satu temu bual bersama Astro Gempak, mengulas sama ada dia selesa atau tidak tentang kisah cinta ibunya itu, Cik B berkata dia malas untuk masuk campur hal tersebut.

BACA: Netizen Tegur Cik B Jaga Adab Dengan Ibu

“Sebenarnya saya tidak mahu masuk campur sebab apa yang kita cakap akan dikaitkan orang, boleh jadi salah faham. Memang tak mahu masuk campur tapi kadang-kadang adalah saya balas ciapan dia (Iqbal) di Twitter, saya tak cakap banyak.

“Kalau media tanya saya jawablah, cuma sekarang saya rasa malas untuk masuk campur hal mereka,” katanya.

Ditanya sama ada isu DSV bersama Iqbal itu menggangu emosinya, Cik B mengakui ianya agak mengganggu, namun dia membuat keputusan untuk terlibat dalam perkara itu.

“Agak menganggu, bila kita nak cakap saja amesti akan ada orang orang kecam. Sekarang, saya dah tak mahu terlibat dalam perkara ini,” katanya.

Dalam pada itu, ditanya adakah dia terbuka untuk menerima bapa tiri muda seperti Iqbal, Cik B berkata dia lebih selesa dengan kehidupannya sekarang tambahan pula, dia dan Kacak sudah biasa hidup tanpa ayah.

“Saya rela macam ini, tapi kalau saya nak ayah baru pun, saya mahu yang betul-betul boleh menjadi ayah, yang bukan childish.

“Seumur hidup kami sudah hidup tanpa ayah sudah lama, kami tak kisahlah ada ayah atau tidaka. Sebelum ini ada ayah pun mereka membuatkan kami rasa trauma. Kiranya susah untuk percaya mana-mana lelaki sekarang,” katanya.