Hampir enam tahun bergelar ibu tunggal kepada dua cahaya mata, Rita Rudaini mengakui bukan sesuatu yang mudah untuk dilaluinya. Terbaru, menerusi Instagram Rita meluahkan perasaan dimana dia perlu memikul tugas keduanya iaitu sebagai ibu dan bapa serta menguruskan semuanya sendiri.

Ujarnya lagi, tanggungjawab sebagai ibu tunggal lebih berganda sehinggakan tiada masa untuk memikirkan tentang dirinya sendiri. Malah Rita juga selalu memikirkan bagaimana anak-anaknya nanti jika sesuatu terjadi kepadanya.


BACA: Peminat Harap Anak Rita Rudaini Jadi Pemain Bola Sepak Sehebat Aidil Zafuan

“Hidup sebagai ibu dan bapa pada anak-anak, banyak yang harus saya uruskan, sediakan dan fikirkan. Semuanya saya kena fikir sendiri, tugas dan tanggungjawab saya dah double triple.

“24jam berfikir tanpa ada masa untuk fikir pasal diri sendiri tanpa ada masa untuk rest untuk diri sendiri, nak beli itu ini untuk hadiah diri sendiri pun saya tak pernah fikir lagi sejak ada dua nyawa lagi dalam hidup saya.



“Masa umpama tidak cukup untuk saya, setiap masa juga saya slalu fikir kalau ada apa-apa terjadi pada saya, macam mana mereka nanti?,” luahnya.

Airit Rayyan Rizqin, 10 dan Airit Qaqa Arjuna, 8, merupakan anak-anak Rita hasil perkahwinan dengan pemain bola sepak terkenal, Mohd Aidil Zafuan. Rita dan Aidil berkahwin pada 2008 namun bercerai lima tahun kemudian.