Susulan kontroversi berparti dan mengambil alkohol di kelab malam tempoh hari, gelaran Haneesya Hanee sebagai Juara Dewi Remaja 2018/2019 telah dilucutkan dan ditarik balik.

Perkara itu diumumkan oleh Editor Majalah Remaja, Faiz Aiman, dalam satu sidang media khas yang diadakan tengah hari tadi apabila mendapati Haneesya telah melanggar kontrak serta syarat-syarat penyertaan pertandingan tersebut.


BACA: Haneesya Hanee Enggan Beri Komen Isu Arak

Dalam sidang media itu, Haneesya mengakui kesilapannya serta berharap orang ramai berhenti mengecam atau meletakkan kesalahan pada ibunya kerana apa yang berlaku adalah pilihannya sendiri.

EKSKLUSIF: Sidang Media Khas Dewi Remaja 2018/19#majalahremaja#remaja#dewiremaja#dewi1819

Posted by Remaja on Rabu, 16 Januari 2019

“Pertama sekali saya minta maaf sangat-sangat. Kesilapan tersebut sangat serius. Saya mengaku itu memang salah saya, saya mengaku itu perbuatan saya.


“Saya tak tahu kenapa dan tidak menjangkakan akan jadi begini. Saya terima keputusan untuk tarik balik gelaran tersebut dan itu memang sewajarnya. Saya tahu saya dah rosakkan nama Dewi Remaja.

“Saya minta orang ramai berhenti menyalahkan ibu saya. Ini semua atas perbuatan saya, pilihan saya sendiri. Ibu saya tiada kena mengena. Biarkan ibu saya sendirian,” katanya.

Difahamkan, kejadian itu berlaku sebulan sebelum pentas akhir pertandingan tersebut dan pada malam kemenangan, Haneesya berada di rumah bersama keluarga.

Dalam pada itu, turut dimaklumkan meskipun gelaran juara ditarik balik, tiada peserta lain yang akan diangkat sebagai juara.