Terpaksa berjauhan dengan keluarga berikutan isteri dan anak-anaknya menjalani kuarantin kendiri selama dua minggu di rumah, pelawak dan penyampai radio Shuk Sahar tidak dapat menahan perasaan rindu.

Menerusi perkongsian di Instagram, Shuk berkata dia sanggup ke rumah untuk bertemu dengan isteri dan anaknya meskipun terpaksa melihat dari jauh sahaja. Kata Shuk dia tidak dapat membayangkan rasa rindu untuk memeluk keluarganya itu.

BACA: “Fara Salleh Bawa Bertaubat, Berhenti Hancurkan Keluarga Saya!”

“Ayah rindu Ain tapi tak dapat peluk Ain. Saya dah hampir 2 minggu tak jumpa dengan keluarga saya, saya rindu sangat nak peluk anak-anak dan isteri saya,

“Tapi sebabkan keluarga saya kena kuarantin, langsung tak dapat nak jumpa, jadi saya ambil keputusan untuk jumpa jugak mereka walaupun hanya di depan pagar rumah,” tulisnya.

Shuk turut memuat naik video memaparkan dia hanya berdiri di luar rumah dan berborak dengan anak perempuannya. Video tersebut ternyata mengundang rasa sebak di kalangan netizen.

Dalam pada itu, Shuk memberitahu dia terpaksa keluar dan menetap di sebuah hotel berdekatan pejabatnya di Petaling Jaya berikutan isteri dan anak-anaknya perlu dikuarantin selepas pulang dari Sabah.

“Sebenarnya selama beberapa hari ini saya bukan duduk di rumah sebab isteri dan anak-anak bawa balik dari Sabah. Jadi mereka self-quarantine di rumah dan saya kena keluar.

“Saya duduk dekat hotel berdekatan dengan pejabat. Hari ini saya rasa rindu sangat dengan mereka, nak pergi tengok mereka. Dapat tengok depan pun pun jadilah,” katanya.