Meskipun kontroversi menceraikan isteri ketika sarat hamil sudah pun berakhir, namun nama Pencetus Ummah (PU) Abu sering diperkatakan dan masih lagi menjadi perhatian ramai.

Bagaimanapun sejak semalam, perkongsian terbaru PU Abu menjadi tanda tanya netizen memaparkan kedua-dua belah tangan pendakwah muda itu dipenuhi dengan kesan luka dan calar balar.

BACA: PU Abu Akui Ada Masalah Dalam Rumahtangga Tapi …

Menerusi kapsyen, PU Abu seolah memberi gambaran kesan calar dan luka itu berlaku selepas dia didatangi beberapa individu. PU Abu turut meluahkan rasa syukur kerana tiada perkara teruk menimpa dirinya.

“Aku bersyukur kerana tidak ada apa2 yg berlaku hanya sekadar calar balar cili bili culu bulu di tangan. 4–5 orang bilangan yang tak cukup untuk menumbangkan aku sebab aku yakin Allah sentiasa ada dengan aku. Allah adalah sebaik2 pelindung,” tulisnya.

Perkongsiannya itu mendapat pelbagai reaksi netizen yang meluahkan rasa simpati dan tertanya-tanya apa sebenarnya yang berlaku. Malah ada yang membuat spekulasi kemungkinan PU Abu dipukul atau terlibat dalam pergaduhan.

Tidak kurang juga, ada segelintir netizen memberikan komen sindiran dengan mangatakan sakit yang dirasainya itu tidaklah sesakit jika nak dibandingkan dengan rasa kecewa bekas isterinya.

Dalam pada itu, rata-rata netizen mendoakan agar PU Abu tabah menghadapi ujian tersebut. Apa pun kita doakan yang baik-baik sahaja.