Berkongsi mengenai kejadian yang menimpa abang iparnya, Farid Kamil baru-baru ini, Yana Samsudin menegaskan Farid bukanlah seperti apa yang berlaku. Malah kontroversi yang terjadi turut membuka mata mereka sekeluarga dan tertanya mengapa ianya berlaku

BACA: Yana Samsudin Beri Kata Semangat Buat Suami


“Ia membuka mata semua orang termasuk kami ahli keluarganya yang sehingga ke hari ini masih tertanya-tanya apa sebenarnya yang terjadi. Sebelum Farid bergelar abang ipar saya, dia terlebih dahulu menjadi ‘abang’ saya sewaktu menyertai syarikat MIG suatu ketika dahulu”


“Saya kenal dia dan sebagai adik ipar, rakan dan pelakon, Farid bukan seperti yang sedang berlaku padanya sekarang. Saya yakin Farid akan bangkit menjadi lebih baik dan berharap orang lain turut mendapat pengajaran”

Turut terkesan dengan kejadian itu suaminya, Fadzil Zahari yang bertungkus lumus menyelesaikan kes abangnya. Bermula hari pertama, Yana memberitahu suaminya sibuk hingga kadang-kala tidak sempat meluangkan masa bersama keluarga di rumah.



“Saya kasihan melihat dia yang tidak cukup tidur, malah tidak sempat duduk berbual dengan kami sekeluarga sejak akhir-akhir ini kerana menguruskan kes abangnya. Namun sebagai isteri, saya faham,” katanya kepada Kosmo Online. (rtky/w)