Dalam ramai-ramai pasangan selebriti, Hanis Zalikha dan Hairul Azreen antara yang menjadi perhatian ramai. Bukan itu sahaja, kedua anak mereka juga iaitu Yusuf Iskandar dan Alisa Aisyah turut mempunyai ramai pengikut di Instagram.

Pasangan ini juga sering berkongsikan telatah anak-anak mereka untuk tatapan umum dan pasti akan tular dek kerana kecomelan mereka. Baru-baru ini, Hairul dilihat ada memuat naik video dia mana dia memegang kaki anak keduanya, Alisa dan membiarkannya berdiri sendiri.


BACA: Video Ucapan Hairul Azreen Dikritik Tak Hormat Isteri

Meskipun ramai yang memuji daya kekuatan kaki Alisa, namun ada yang ngeri melihat aksi tersebut kerana bimbang bayi tersebut terjatuh.


Video tersebut turut mendapat perhatian angkasawan negara, Dr. Sheikh Muszaphar yang menegur aksi tersebut tidak sesuai dilakukan kepada bayi kerana ia boleh menyebabkan bahagian lutut bengkok.

Jelasnya lagi, bayi hanya akan bersedia untuk berdiri sendiri apabila otot dan tulangnya sudah cukup kuat. Dalam pada itu, Dr. Sheikh Muszaphar turut menasihatkan kepada orang ramai tidak melakukan aksi tersebut pada anak mereka.

Bagaimanapun, apa yang lebih menjadi perhatian adalah komen oleh Dr. Sheikh Muszaphar itu telah dipadam diruangan entri tersebut. Susulan itu, ramai yang mengecam tindakan Hairul serta menyifatkan pelakon itu tidak boleh menerima teguran.

Jika diingat kembali, sebelum ini Hairul juga pernah melakukan aksi sama ketika anak sulungnya, Yusuf Iskandar masih kecil beberapa tahun lalu.

Tiada salahnya jika mengambil nasihat atau teguran daripada mereka yang pakar atau berpengalaman jika perkara itu untuk mendatangkan kebaikan.