Baru-baru ini pelakon Amar Baharin ada berkongsikan gambar throwback mereka sekeluarga pergi bercuti dikawasan air terjun.. Bagaimanapun, penampilan anak lelakinya berambut panjang menjadi perhatian netizen.

Malah, ada yang menegur meluahkan rasa kasihan melihat rambut anaknya yang panjang serta seolah menyerupai perempuan. Netizen turut menegur supaya potong rambut anak supaya nampak lebih kemas.

BACA: Amar Baharin Lega SOP Baru, Boleh Elak Babak Intim

Tidak hanya berdiam diri, Amar dilihat tampil membidas komen netizen berkenaan. Menurutnya, dia mempunyai sebab tersendiri membiarkan anak sulungnya, Aqeed Anaqi berambut panjang serta mengikut sunnah Nabi.

“Awak tak perlu kasihan dekat anak saya..bila dia tanya, saya cerita sirah Nabi. Pernah rambut panjang, pernah botak. Jangan lupa cerita juga sunnah-sunnah Nabi pada anak-anak.

“InsyaAllah dia membesar jadi anak soleh dan solehah ahli sunnah. Saya doakan awak! Jangan kasihankan Nabi pula ya, Nabi itu kita jadikan ikutan dan panduan. InsyaAllah semoga bermanfaat,” balasnya.

Meskipun pelbagai komen diberikan,  rata-rata netizen beranggapan bahawa Ammar sebagai seorang bapa pasti mengetahui apa yang terbaik untuk anaknya.

Amarmendirikan rumah tangga dengan pelakon, Amyra Rosli pada 11 November 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Aqeef Anaqi dan Ayra Aryssa, kini berusia 11 bulan.