Semalam tular di media sosial kenyataan oleh bekas pemandu Rozita Che Wan yang mendakwa pelakon itu tidak tidak membayar gajinya seperti yang telah dijanjikan. Kemudian, lelaki itu memberitahu isu itu sudah pun selesai apabila Che Ta sudah pun menyelesaikan tunggakan gajinya berjumlah RM2,000 serta saman RM300.

Mengulas mengenai isu tular tersebut, Che Ta memberitahu dia sudah pun melakukan pembayaran gaji kepada pemandunya semalam serta menjelaskan gaji bulan Februari dibayar agak lewat berikutan dia sering tiada di pejabat.


BACA: Kes Gaji Selesai, Bekas Pemandu Minta Henti Kecam Che Ta


“Bayar tetap bayar gaji dia sudah dibayar penuh seperti biasa berjumlah RM2,000 hari ini. Gaji dia bulan pertama dibayar seperti biasa.

“Cuma untuk bulan Mac saya terlambat bayar kerana tidak masuk pejabat untuk menguruskan hal kerja termasuk pembayaran gaji. Kebiasannya saya akan bayar gaji setiap hujung bulan atau selewat-lewatnya sebelum masuk tarikh ketujuh bulan seterusnya. Itu standard biasa,” katanya kepada mStar Online.



Che Ta mendedahkan lelaki itu menunjukkan prestasi kerja yang hambar serta banyak masalah yang ditimbulkan, malah pernah terlelap ketika sedang memandu dan membahayakan nyawanya.

“Dia pernah terlelap waktu memandu ketika kami dalam perjalanan ke Johor. Saya minta dia berhenti memandu dan membasuh mukanya. Dia harus fikir dengan sikapnya itu nyawa orang lain boleh tergadai.

Dalam pada itu, Che Ta berkata dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap lelaki terbabit kerana telah menjatuhkan reputasinya serta menuntut permohonan maaf secara terbuka.

“Dengan apa yang sudah dia lakukan kepada saya dengan mengadakan cerita tidak benar sekaligus jatuh fitnah dan memalukan, kami akan ambil tindakan tegas.

“Kami sudah berhubung dengan peguam untuk tindakan mahkamah. Malah kami juga nak buat saman malu dan memohon dia melakukan permohonan maaf secara terbuka,” ujarnya.