Baru-baru ini tular di media sosial foto pelawak Azlee Senario berniaga buah-buahan. Selepas tular foto tersebut, pendakwah terkenal Ebit Lew juga turut melawat ke gerai pelawak tersebut.

Tidak menyangka Ebit Lew muncul di gerainya, Azlee meluahkan rasa syukur dengan kehadiran pendakwah itu yang memberi kata-kata semangat kepadanya untuk terus mencari rezeki.


BACA: “Tolak Tepi Status Popular, Jangan Malu Berniaga Seperti Ini”

Azlee berkata, Ebit turut turut memberikan sedikit sumbangan kepadanya berbentuk wang tunai serta membeli buah-buahan yang dijualnya.

“Sejujurnya saya terkejut apabila gambar saya berniaga menjadi tular. Mungkin dari situ beliau nampak dan tergerak hati nak datang ke gerai saya. Bagi saya ia satu kejutan yang amat besar. Saya sangat terharu dengan kehariannya yang sanggup turun bertemu dengan saya di tapak berniaga.

“Dia memberi kata-kta semangat dan peransang kepada saya agar jangan pernah berputus asa kerana Allah sayang. Saya sangat bersyukur dan berkat doanya, ramai orang datang membeli..Alhamdulillah,” katanya.


Terdahulu, Azlee mula berniaga buah-buahan dan hasil laut seperti ikan, ketam, kupang, kerang, lala dan siput sedut di tapak pasar malam di Saujana Utama, Sungai Buloh sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0.