Sempena ulang tahun kelahiran anak keduanya, Airit Qaqa Arjuna Mohamad Aidil Zafuan yang ke-10, pelakon Rita Rudaini memuat naik video mengimbau kenangan ketika anaknya itu masih kecil.

Menerusi video tersebut, Rita turut memasukkan beberapa keping gambar anaknya bersama bapanya, Aidil Zafuan. Mengenang kembali kelahiran anaknya itu, Rita berkata Allah Maha Adil apabila wajah anak keduanya mirip wajahnya.

BACA: Letak Gambar Bekas Suami Di ‘Family Tree’ Anak, Rita Rudaini Dituduh Tak Move On

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727)

Dalam entri tersebut, Rita turut mendoakan anaknya itu berikan kesihatan yang baik, bijak, serta seorang Muslim yang taat pada perintah Allah.

Perkongsian Rita itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang mengagumi pelakon itu dalam mendidik dan membesarkan cahaya mata seorang diri.

Dalam pada itu, Rita dilihat ada membalas komen seorang netizen yang bersimpati dengan nasib kedua anaknya yang membesar tanpa kasih sayang seorang bapa.

Rita mendirikan rumah tangga bersama pemain bola sepak negara, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak. Namun bercerai pada 2013. Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan dua cahaya mata lelaki, Airit Rayyan Rizqin dan Airit Qaqa Arjuna.