Selamat mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan hati Wan Emir Astar minggu lalu, Mira Filzah berkata dia merupakan anak yang paling rapat dengan ibunya dan mengakui ibunya agar ‘berat’ untuk melepaskannya untuk berkahwin.

Menurut Mira dalam tiga orang adik-beradik dialah yang paling rapat dengan ibu dan ayah serta satu-satunya anak yang enggan memasuki sekolah asrama seperti kakak dan adiknya.

BACA: Ramai Jadikan Gambar Kahwin Mira Filzah Sebagai Wallpaper Handphone

“Ada satu cerita, Adik Mira, mak bagi lepas kahwin dulu. Dia cakap Mira last lah, bagi Aina lepas dulu. Angah last okay, angah kerja dulu. Itu pesanan dia, kadang-kadang Mira rasa macam, “Hmmm…tak nak lepas lagi lah tu.

“Boleh kata Mira paling rapat berbanding tiga adik-beradik lain. Macam kakak dan adik Mira, selepas darjah 6 mereka dah masuk boarding school. Mira ni jenis tak nak masuk boarding school nak duduk dekat rumah je.

“Jadi Mira paling lama bersam mak dan abah di rumah. Hampir setiap masa jugalah muka ini mereka hadap. Kalau nak bebel ke marah ke, muka inihlah juga sebab adik beradik lain jauh,” katanya.

Bagaimanapun, Mira berkata dia akan menjaga dan sanggup melakukan apa sahaja untuk ibunya yang melahirkan dan membesarkannya meskipun selepas berkahwin. Ujarnya, sudah menjadi tanggungjawab anak untuk menjaga ibu bapa.

“Walaupun syurga di bawah tapak kaki suami lepas kahwin, tapi ibu tetap kita kena jaga kena sayang. Ibu kita sendiri itu masih tanggungjawab kita. Kita sebagai anak perempuan lagilah patut rasa lebih dekat dengan ibu,” katanya.