Siapa sangka pelakon dan model Nasha Aziz kini berusia 49 tahun, namum masih kekal cantik dan nampak muda. Pasti ramai yang tertanya-tanya bilakah Nasha akan bakal menamatkan zaman bujangnya.

Namun, Nasha berkata dia reda sekiranya ditakdirkan tidak berkahwin hingga ke akhir hayatnya. Ujarnya lagi, tanggungjawab untuk menjaga dua ibunya adalah lebih penting berbanding soal jodoh.


BACA: Nasha Aziz: Biar Pun Bersendirian, Saya Tetap Bahagia

“Soal jodoh saya serahkan jiwa dan raga kepada Allah. Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk saya. Pada masa yang sama, kenapa saya masih belum menjumpai sesiapa sebagai jodoh adalah kerana saya mempunyai dua ibu yang single sekarang.

“Bapa saya pula dua-dua dah tiada. Jadi anak yang tinggal adalah saya. Sayalah menjadi tempat untuk mereka berborak atau meluah perasaan.

“Saya andaikan jodoh saya adalah untuk bersama ibu. Ia anugerah terindah buat saya,” kaanya kepada mStar Online.

Nasha berkata, dia kini menjaga dua ibu iaitu ibu kandungnya yang dipanggil mummy dan ibu angkatnya iaitu ibu saudaranya yang sudah tua dan uzur.

Dalam pada itu, Nasha mengakui pernah mempunyai perancangan untuk mendirikan rumah tangga namun tidak kesampaian. Katanya lagi, Allah sudah menentukan apa yang terbaik untuk dirinya dan ini adalah peluang untuknya membalas jasa ibu.

“Kalau saya ada suami mesti saya kena tinggalkan ibu ibu saya. Mereka dalam keadaan uzur, sensitif dan perlukan perhatian. Setahu saya adat dan adab sebagai wanita Melayu yang berkahwin mereka kena lebihkan suami.

“Apa pun say serahkan jiwa dan raga saya kepada Allah dan biarlah Dia yang tentukan saya untuk siapa. Kalau saya tak jaga amanah ini, siapa nak jaga,” katanya.