Kemelut rumah tangga Luyfa Omar dan Dr Che Muhammad Hafiz hangat diperkatakan apabila pelakon itu mendedahkan suaminya melakukan penganiayaan terhadap dirinya. Malah, Lufya mendakwa sudah empat bulan digantung tidak bertali.

Terbaru menerusi Instagram, Dr Che Hafiz menjelaskan bukan caranya untuk membuka aib atau memburukkan mana-mana individu. Ujarnya lagi, dia akan mengikut saluran yang betul demi menjaga hati ramai pihak.


BACA: “Gantung Tak Bertali? Itu Kena Tanya Lufya Sendiri”

Dalam pada itu, Dr Che Hafiz mengakui dia hanya pegawai perubatan di sebuah klinik kesihatan namun tetap bersyukur walaupun ada sesetengah pihak melabelkan dirinya sebagai ‘doktor biasa’.

“Seperti mana yang telah saya katakan bukan cara saya untuk membuka aib atau memburukan mana-mana pihak. Negara kita ada undang2 dan demi menjaga hati ramai pihak. Saya akan ikut saluran dan cara yang betul.


“Saya juga ingin menjelaskan perkara berkenaan statement yang dibuat ke atas saya “Doktor biasa je”. Yes memang saya Seorang medical officer di salah sebuah klinik kesihatan dan masih belum jadi seorang specialist,consultant mahupun head of department.

“Saya juga tidak dikurniakan kuasa luar biasa. Namun saya tetap bersyukur kepada Allah,” tulisnya.

Sementara itu, Dr Che Hafz berharap agar netizen tidak sewenang-wenangnya membuat spekulasi mengenai rumah tangganya dan meminta mendoakan yang baik-baik sahaja.

“Sya berharap agar semua jangan cepat jump into conclusion malah mendoakan kearah kebaikan buat kami. Semoga setiap perkara akan dapat kami selesaikan dengan cara yang terbaik.

“Akhir kata saya ingin memohon maaf jika ada tersalah kata atau terkurang mana2. Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah swt dan kekurangan itu adalah dari kelemahan saya sendiri,” tulisnya.