Bukan pendatang baru dalam dunia lakonan, pelakon Reen Rahim berkata dia semakin kebal dan sudah lali dengan kecaman netizen memandangkan hampir lapan tahun berasa dalam industri hiburan tanah air.

Meskipun sering dikecam kerana tampil berpakaian seksi dan mencolok mata, bagaimanapun Reen berkata dia sudah terbiasa dengan sepak terajang dunia hiburan.

BACA: Diugut Ceroboh Privasi, Reen Rahim Buat Laporan Polis

Katanya lagi, dia selesa menjadi diri sendiri. Ujarnya, dia mahu berkongsi bakat menerusi lakonan dan usah campur aduk dengan realiti kehidupannya sebenar.

“Lakonan adalah minat saya. Kehidupan sebenar pula ketika saya menjadi diri sendiri, bukannya pelakon. Tetapi, saya anggap satu kejayaan apabila lakonan menjadi bualan penonton hingga mereka mengambil tahu tentang diri saya,” katanya kepada BH Online. 

Akui tidak kisah dengan kecaman dilemparkan, Reen berkata dia akan mengambil pendekatan menutup ruangan komen di Instagram kerana tidak mahu memeningkan lagi kepala.

“Jujurnya, saya tak pernah kisah dengan komen dan kecaman. Cuma, saya tak mahu memeningkan kepala untuk hal tidak perlu. Ini cara hidup saya. Tiada guna membiarkan komen negatif menerjah dalam hidup.

“Cuma, tak semua ada kekuatan untuk menepis komen negatif. Bagaimana perasaan keluarga dan peminat yang sayangkan saya. Jadi, saya tak mahu komen buruk mengganggu emosi mereka,” katanya.