Bakal menyambut ulang tahun perkahwinan yang ke-5 pada Ogos depan, suami kepada pelakon Abby Abadi iaitu Muhammad Faizal Zakaria meluahkan rasa cinta terhadap isterinya menerusi perkongsian di Instagram.

Lebih dikenali sebagai Jai, dia berkata meskipun masih gagal menjadi suami yang terbaik namun Abby tetap mencurahkan kasih sayang kepadanya tanpa rasa jemu walaupun pelbagai ujian dilalui mereka.


BACA: Kerap Kongsi Foto Anak Kedua, Abby Abadi Dituduh Pilih Kasih

“Menangis disaat ini, kala jari jemari menitip kata-kata untukmu. Selama lima tahun ini la aku sentiasa bersyukur dengan nikmat dan amanah yang Allah berikan padaku.

“Namun, kau terlalu sempurna untukku. Sikap kasih sayangmu sentiasa menebal dalam dirimu. Kesabaranmu menghadapi liku-liku kehidupan tanpa keluhan,” tulisnya.

Menerusi perkongsian itu, Jai turut memohon maaf kepada Abby kerana dirinya masih banyak kekurangan dan sekiranya memebankan isterinya itu. Malah, Jai sempat menitip doa isterinya ditempatkan di syurga bersama kekasih Allah.

“Kasih sayang yang tak pernah luntur. Sayang, lima tahun… maaf diri ini masih gagal menjadi suamimu yang terbaik. Diri ini masih terasa belum sempurna, malah masih banyak kekurangan. Maaf ya sayang.

“Sayang maafkan diri ini, atas segala kekurangan dan adakalanya membebankan hidupmu. Kutitipkan doa, agar Allah tempatkan mu di syurgaNya bersama mereka yang menjadi kekasih Allah, diberkati dan dirahmati,” tulisnya.

Abby dan Jai berkahwin pada 14 Ogos 2015 dan dikurniakan seorang anak, Muhmammad Danial Firman yang dilahirkan secara pra-matang namun meninggal dunia selepas 70 hari dirawat.