Kesal niat baiknya menghulurkan sumbangan kepada petugas barisan hadapan atau frontliner disalah anggap oleh segelintir pihak sehingga dituduh mahu menunjuk-nunjuk, penyanyi Siti Sarah akui kecewa dengan dakwaan tidak berasas itu.

Sarah berkata tujuannya memberikan sumbangan itu adalah untuk mengembalikan semangat mereka yang bertungkus lumus berjuang mengekang wabak Covid-19, sehinggakan ada di antara mereka yang tidak dapat cuti.

BACA: Netizen Suka Mark Adam Ganti Shuib Di Hot FM

“Dalam kehidupan kita ni, tak dapat puaskan hati semua orang. Buat baik pun orang pandang serong, apa lagi kalau terbuat salah, lagi teruk jadinya.

“Yang nak marah sangat tu kenapa? Kita bagi benda haram ke sampai sangat hati tu? Sarah ni bagi dadah ke? Bagi air todi mabuk-mabuk ke?

“Frontliner tu ada yang tak cuti banyak sangat dugaan yang dia orang kena hadap. Apa yang Sarah bagi kecil je, cuma nak buat deorang happy, dapat bagi semangat,” katanya.

Menerusi luahan kecewa itu, Sarah turut memuat naik paparan skrin mesej kecaman yang diterima daripada netizen.

Kata Sarah lagi, dia lebih tahu niatnya dan individu tersebut tidak wajar mempertikaikan keikhlasannya dalam melakukan kebaikan.

Dalam pada itu, perkongsian Sarah itu juga turut mendapat reaksi daripada suaminya, Shuib Sepahtu yang memberi amaran supaya tidak mengganggu isterinya.

“Siapa budak ni? Bini aku jangan usik! Aku cari sampai dapat!” tulisnya.