Perkahwinan yang dibina hanya mampu bertahan selama lima tahun sahaja, Sharifah Sakinah mengesahkan rumah tangganya dengan juruterbang, Aliff Adha, sudah pun bertemu titik noktah sejak Mei lalu.

Menurut Sakinah, dia dan Aliff sudah tidak lagi tinggal sebumbung sejak Mac lalu, bagaimanapun mereka sah berpisah pada Mei lalu secara baik.

BACA: “Dada Saya Leper Tapi Lebih Besar Dari Otak Korang”

“Kami berpisah secara rasmi pada Mei lalu. Tapi kami berpisah dengan baik. Keputusan ini juga perlu mengambil kira anak kami, Anais Adha yang berusia tiga tahun,” katanya kepada BH Online.

Sedar akan kekurangan dirinya dan bukan isteri yang sempurna, bagaimanapun Sakinah menafikan perpisahan mereka itu berpunca kerana orang ketiga.

“Saya tidak boleh jadi isteri yang baik. Saya sedar kekurangan diri. Soal dia nak guna aplikasi ‘dating’ … itu haknya. Suka hati dialah nak buat apa, saya tak campur. Selebihnya, biarlah saya dan dia bahagia dengan cara masing-masing… Itu sebaik-baiknya,” katanya.

Sebelum ini, tersebar kisah konon Aliff secara terbuka menggunakan aplikasi untuk bersosial di internet, sekaligus mencetuskan spekulasi hubungan mereka.

Sakinah dan Aliff bernikah pada 28 Mac 2015 dan dikurniakan seorang anak perempuan Anais Adha kini berusia tiga tahun.