Hubungannya dengan seorang jejaka Mat Saleh bukan lagi rahsia, Sharifah Sakinah mengumumkan akan menamatkan zaman jandanya dengan jejaka dari Sweden, Michael Hansen pada 25 Mei tahun hadapan.

Bagaimanapun, baru-baru ini timbul satu dakwaan tidak sedap didengar apabila Sakinah dituduh perampas suami orang. Bagaimanapun, Sakinah berkata berpegang teguh dengan prinsip tidak akan ‘mencaras’ suami orang.

BACA: Sharifah Sakinah Kahwin Dengan Mat Saleh Mei Depan

“Saya tahu Hansen pernah berkahwin dan memiliki dua cahaya mata berusia lapan dan lima tahun, sejak awal perkenalan kira-kira empat bulan lalu.

“Saya kenal Hansen sudah bergelar duda. Dia berpisah dengan bekas isterinya sudah lama ketika bekerja di Singapura, sebelum berpindah ke Malaysia,” katanya.

Kesal dengan sikap netizen yang suka menyebarkan fitnah tanpa tahu perkara sebenar, Sakinah berkata dia juga pernah menghubungi bekas pekerja untuk mengetahui kisah status serta hal sebenar rumah tangga kekasihnya.

“Netizen suka membuat tuduhan melulu kononnya Hansen sanggup meninggalkan isteri dan dua anaknya kerana mahu berkahwin dengan saya.

“Saya pernah menghubungi bekas pekerja yang tahu kisah sebenar untuk mengetahui kesahihan cerita. Saya nak buktikan saya bukan perampas. Jika ada sesiapa nak tanya bekas pekerja berkenaan pun dipersilakan,” katanya.

Dalam pada itu, Sakinah memaklumkan Michael sudah terbang ke Sweden untuk menyambut perayaan Krismas bersama anak-anak serta mahu menyelesaikan urusan dengan bekas isteri.