Sebut saja nama Sharifah Sakinah pasti ramai tahu pelakon itu terkenal dengan penampilannya yang agak berani. Meskipun sering kali dikecam, Sakinah semenangnya kalis kecaman dan tidak menghiraukan dengan apa yang diperkatakan netizen.

Baru-baru ini, Sakinah sekali lagi dikecam selepas memuat naik video mempromosikan produk menunjukkan dirinya memakai ‘push up pants’. Sakinah yang memakai kebaya menunjukkan bahagian perut yang kempis kesan daripada produk tersebut.


BACA: Sharifah Sakinah Petik Pesanan Mufti Dalam Berpakaian

Malah, Sakinah turut menayang bahagian pinggulnya yang kelihatan lebih seksi dan montok selepas memakainya. Video tersebut menimbulkan rasa kurang senang netizen yang menyifatkan tindakan Sakinah berkongsikan video itu tidak sopan.

Tidak kurang juga ada segelintir netizen terutamanya dikalangan kaum lelaki meninggalkan komen-komen nakal. Dalam pada itu, ada netizen mempersoalkan pelakon itu adakah sudah tiada cara lain lagi untuk mempromosikan produk tersebut.


Apa pun diharap Sakinah akan lebih berhati-hati selepas ini sebelum memuat naik sesuatu di media sosial. Meskipun niat untuk promosikan produk tetapi dengan aksi seperti itu ianya boleh mengundang fitnah.