Nampaknya acara Anugerah Bintang Popular BH (ABPBH) Ke-32 masih lagi menjadi bualan ramai. Paling menjadi perhatian adalah persembahan Stacy dan De Fam mempersembahkan medley Panas, Khayal, Medley Mi Gente & Baby Boy dengan tarian mereka yang lincah.

Namun, ramai yang kurang senang dengan pakaian Stacy yang agak seksi kerana mengenakan pakaian warna kulit disifatkan seperti telanjang. Malah, ramai yang meluahkan rasa malu melihat pakaian penyanyi itu yang tidak sesuai dipertontonkan kepada umum.

BACA: Stacy, Akim Ahmad Dedah Wajah Anak

Dalam pada itu, ada netizen mengatakan supaya artis lain mengikut contoh Datuk Seri Nurhaliza yang menjaga pemakaian dan tetap tampil sopan walaupun menari di atas pentas.

Sedar dengan kecaman tersebut, menerusi Instagram, Stacy memohon netizen tidak melibatkan suaminya dalam perkara itu dan apa yang berlaku adalah sesuatu yang tidak dijangka.

“Semua orang pasti ada hari-hari yang tidak dijangka dan tidak diinginkan berlaku kan? Tadi benda tu jadi pada saya. Kain seluarnya tebal dan longgar dan warnanya pula kuning tapi tak sangka pula bila perform atas stage dengan lighting, pergerakan dan macam-macam benda jadi lain.

“Nak komen tu janganlah ada yang melampau sangat. Saya ada suami dan keluarga juga tapi tu lah nasib menjadi manusia bekerja dalam line begini memang risiko kan.

Menurut Stacy lagi, dia pernah terfikir untuk meninggalkan dunia seni namun masa tidak mengizinkan. Stacy turut meluahkan rasa kesal dengan sikap netizen yang hanya tahu mencari kesalahan artis sahaja.

Bukan mudah bergelar selebriti, ada saja serba tak kena di mata netizen. Apa pun diharap selepas ini Stacy lebih berhati-hati dalam soal pemilihan pakaian bimbang ianya mengundang kecaman.