Terpalit dengan pelbagai kontroversi tahun lalu, pasti ramai yang tertanya-tanya tentang perkembangan terkini Fathia Latiff yang sebelum ini dikatakan mempunyai masalah mental dan menghidap penyakit Bipolar.

Bagaimanapun, Fatiya menafikan bahawa dia mempunyai masalah mental seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak. Fathia berkata lagi, dia masih dalam proses untuk belajar mengawal diri daripada melakukan kesilapan yang sama.

BACA: Fathia Latiff Sambut Hari Jadi Serba Ringkas

“Saya tidak pernah ada masalah mental, it’s all stupid dan saya tak pernah pun berjumpa doktor. Bagi saya, kontroversi memang akan terjadi dalam dunia selebriti. Tak ada kena mengena dengan masalah mental,” katanya kepada mStar Online.

Dalam pada itu, Fathia berharap tahun 2020 dapat memberi sinar baru untuk dirinya terus berada dalam industri seni tanah air. Katanya lagi, dia tahu ramai peminat masih sayangkannya dan meminta doakan yang baik-baik sahaja untuk dirinya.

“Apa yang saya boleh katakan, saya hanya nak jadi diri sendiri. Saya tahu, rakyat Malaysia sayangkan saya sebab itu saya cuba untuk berubah.

“Tapi tak boleh la nak terus berubah 100 peratus. Kena buat secara perlahan-lahan. Doakan yang baik-baik untuk saya,” katanya.

Diharap Fathia akan terus kuat untuk memperbaiki diri dan menjadi insan lebih baik. Semoga kita dapat lihat nama Fathia akan kembali menyinar seperti dahulu.