Setelah lama mengunci mulut mengenai kontroversi berkahwin dengan gadis Ukraine, Zul Ariffin tampil mengulas. Tidak menafikan, juga tidak mengiayakan, Zul meminta agar peminat mengandaikan saja hubungan mereka.

BACA: ‘Isteri’ Zul Ariffin Luah Rasa Kecewa Terhadap Orang Islam


“Saya tak tahu nak cakap apa apabila dia mendakwa saya suaminya. Saya juga tidak boleh kata dia syok sendiri. Saya tidak mahu nafikan atau iyakan. Semua orang boleh beri tanggapan, tengok sajalah!”

“Saya rasa normal jika sebelum ini atau pada masa depan saya ada apa-apa hubungan. Saya tak kisah jika mereka hanya ingin mengambil tahu, tetapi jika untuk mengutuk dan mengecam, ia tidak baguslah”

“Namun, jika mereka tetap nak bercakap buruk mengenai perkara itu, ia tidak memberi kesan kepada saya. Saya tetap bangun pagi minum kopi dan makan nasi goreng seperti biasa,” jelasnya.

Pun begitu, Zul memberitahu jika suatu hari nanti beliau membuat keputusan untuk mendirikan rumah tangga, majlis tersebut tidak akan diadakan secara bermewahan dan ianya hanya ringkas sahaja.


Sebelum ini kisah percintaan mereka kembali panas apabila Tanya Glembotska memuat naik gambarnya bersama Zul yang sedang bercuti. Lebih panas lagi apabila gadis itu memanggil gelaran ‘suami’ kepada Zul.

Bagaimanapun sehingga kini Zul memilih untuk berdiam diri, tanpa mengulas panjang mengenai kontroversi ini. Tuan empunya badan tidak menafikan atau mengiyakan, jadi peminat buatlah andaian sendiri ya. (rtky/w)