fbpx

Pelakon Rita Rudaini meluahkan rasa sayu apabila mengenangkan anak sulungnya, Airit Rayyan Rizqin yang sudah setahun menjalani kehidupan berdikari di sekolah berasrama penuh.

“Susah Hidup & Cari Kerja Sebagai OKU, Terjejas Pula Kerana Gerakan Boikot”

Baru-baru ini, Malaysia menyaksikan gelombang gerakan sosial di mana pengguna dan aktivis mendesak untuk memboikot produk yang berkaitan dengan Israel. Gerakan ini, terutamanya dipicu oleh konflik di Timur Tengah, telah menimbulkan perdebatan dan tindakan di...

Baca Lagi

Menerusi perkongsian di instagram itu, Rita berkata anak sulungnya itu saksi melihat suka duka dilaluinya sebagai ibu tunggal serta anaknya itu turut terkena tempias.

BACA: Anak Rita Rudaini Raih Anugerah Pengetua, Pointer Tinggi Di MRSM

Rita turut berkongsikan video memaparkan momen dia memeluk Rayyan sewaktu kali pertama menghantarnya ke MRSM berkenaan.

Mengimbau kembali momen tersebut, Rita berkata rasa sakit untuk meninggalkan Rayyan tidak sesaki dia pernah dikhianati dan dtinggalkan satu ketika dahulu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727)

“Malam ni hati mommy tiba-tiba sebak sayu sangat, dah setahun Ryan belajar hidup berdikari jauh dari mommy. Setiap malam Ryan tak lupa telefon ucap ‘goodnight & i love u mommy’.

“Masa ni mommy tahan air mata dan tahan sakit. Sakitnya tak sesakit dikhianati dan ditinggalkan dulu. Kita tak pernah berenggang, kemana saja mommy bawa Ryan.

“Ryan anak yang banyak suka duka, banyak saksi kesedihan mommy.. Ryan yang banyak kena tempias, Ryan saksi segalanya,” tulisnya.

Bagaimanapun, Rita meluahkan rasa syukur anaknya membesar dengan penuh kasih sayang serta merupakan seorang anak yang baik dan mendengar kata.

“Alhamdulillah kamu membesar dengan penuh kelembutan dan kasih sayang dalam hati. Ryan anak yang sangat baik, tidak pernah sesekali tinggi suara pada mommy, patuh setiap kata-kata mommy.

“Maafkan mommy, mommy banyak salah pada Ryan. Tapi percayalah, mommy buat semua ni ada sebab. Hanya Tuhan saja yang tahu. Mommy doakan Ryan jadi seorang lelaki yang penuh belas kasihan, kelembutan dan kasih sayang dalam diri,” tulisnya.

Dalam pada itu, Rita turut meminta Rayyan tidak risau akan dirinya dan rela berkorban berjauhan dengan anaknya itu kerana percaya ada yang terbaik menanti anaknya.

“Mommy berkorban berjauhan dari Ryan kerana mommy percaya ada yang terbaik menanti Ryan. Jangan risau pasal mommy, mommy dah biasa berkorban.

“Pernah berkorban hidup mommy untuk kebahagiaan orang lain, untuk puaskan hati orang lain demi pertahankan kamu, Ryan dan adik. Tapi Allah kurniakan anak yang baik, Ryan dan adik untuk jahit luka dan koyak di hati mommy. Terima kasih,” tulisnya.