Mengaku bersalah di Mahkamah Majistret Kuala Kangsar, Perak, hari ini atas tuduhan memiliki dadah, pelakon Niezam Zaidi menganggap ada hikmah tersendiri di atas apa yang berlaku.

Tampi memuat naik status permohonan maaf di Instagram seandainya ada salah silap, Niezam berkata buat masa ini dia menyimpan komen mengenai isu terpalit serta berterima kasih kepada mereka yang mendoakan dirinya.

BACA: Niezam Zaidi, Pengarah & Pembantu Mengaku Miliki Dadah

“Saya minta maaf jika ada salah dan silap pada kalian semua. Alhamdulillah, syukur pada Allah di atas apa yang terjadi dan jutaan terima kasih juga pada kalian semua yang selalu mendoakan saya selama ini.

“Saya minta maaf juga tidak dapat membalas satu-satu comment sahabat handai,media dan rakan2 seperjuangan melalui DM,whatsapp,call dan sebagainya. Semoga Allah merahmati kalian. Buat masa sekarang, saya simpan apa-apa komen mengenai isu ini,” katanya.

Berdasarkan pertuduhan, Niezam didapati memiliki 1.15 gram dadah berbahaya jenis Cannabis di rumah di Taman Chandan Putri, di sini, 7.15 pagi, 10 Oktober lalu.

Pertuduhan dibaca mengikut Seksyen 6 Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952 ke atas Niezam yang memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM20,000 atau penjara tidak melebihi lima tahun, atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan.