Meskipun sudah beberapa hari berlalu, nampaknya kontroversi melibatkan pelakon Natasha Hudson yang menggayakan gaun yang mendedahkan bahagian bahu masih tiada kesudahan lagi dan hangat diperkatakan ramai.

Terbaru, Natasha menuntut pereka fesyen, Rizman Ruzaini tampil memohon maaf terhadap pengasas produk Crystal C White, Nor Shahlina Abu susulan kenyataan mereka baru-baru ini.

BACA: Pernah Pakai Gaun Sama Natasha Hudson, Pavithra Minta Tutup Bahu

Menurut Natasha, kenyataan Rizman Ruzaini disifatkan peribadi dan berat sebelah. Katanya lagi, pereka fesyen itu tidak sepatutnya mengeluarkan kenyataan sebegitu yang boleh menggores hati pelanggan mereka.

“Selepas diamati kenyataan pereka fesyen itu saya lihat ia berbaur peribadi dan berat sebelah. Mungkin kenyataan itu dibuatnya kerana tidak tahu siapa pembeli busana terbabit pada awalnya.

“Mungkin juga kenyataan itu dibuat kerana saya bukanlah artis gred A yang sering bekerjasama dengannya. Tapi dalam apa sudut sekalipun, perasaan pelanggan atau pembeli sepatutnya dihormati.

“Baju itu dibeli dengan promosi potongan harga dan bukan ditaja mereka. Sekalipun pembeli dan pelanggan mengenakan tudung dan meminati sesebuah rekaan yang bertentangan dengan imejnya, adakah mereka akan menjualnya?

“Saya pasti mereka akan menjualnya demi keuntungan tanpa mempersoalkan hasrat pihak yang ingin membeli,” katanya.

Akui terkejut dengan kenyataan dikeluarkan oleh Rizman Ruzaini kerana kedua-dua pereka tersebut bukan tidak pernah mengenalinya. Ujarnya, mereka sepatutnya bertanya untuk mengetahui situasi sebenar sebelum membuat kenyataan.

“Saya pernah menggayakan rekaan mereka suatu ketika dulu. Bukan mereka tidak boleh bertanya situasi sebenar atau selidik sebelum mengeluarkan kenyataan balas yang disifatkan seperti menghentam.  Saya berasakan komen mereka yang busana itu tidak sesuai untuk orang berhijab tak tepat.

“Sedangkan kalau kita ‘google’ (buat carian) busana rekaan mereka sebelum ini untuk selebriti bertudung kelas A ada yang mengenakan turban dan menampakkan leher ataupun menampakkan potongan badan.Apa pula pendirian mereka terhadap situasi sebegitu. Tepuk dada tanya hati,” katanya.

Dalam pada itu, Natasha mengakui kekhilafannya memakai busana tersebut sedangkan dia bertudung, namun menafikan ia hanya gimik seperti yang didakwa netizen.