Sudah menjadi trend apabila artis sekarang ini berbadan sado dan terbaru Nabil Ahmad yang dilihat semakin selesa dan nampak berkeyakinan apabila mempunyai susuk tubuh badan sasa dan tegap. Walaupun begitu, Nabil menafikan yang dia mahu mendapatkan watak sebagi hero dalam sesuatu filem atau drama.

Jelasnya dia tampil bseegitu kerana bertujuan untuk mempromosikan sebuah produk iklan yang memerlukan dia memiliki bentuk badan sebegitu.


BACA: Nabil Ahmad Sanggup Habis RM22,000 Untuk Tampil Sasa

“Tujuan dia adalah untuk mempromosikan sebuah produk yang akan diiklankan tidak lama lagi. Kalau kata nak jadi hero seperti Zul Ariffin, Fahrin Ahmad dan yang lain-lain itu susah sikitlah saya. Saya buat betul-betul untuk iklan,” katanya.

Sebelum ini selebriti-selebriti seperti Zul Ariffin, Shukri Yahaya dan Sharnaaz Ahmad yang juga bergiat aktif dalam sukan ini tidak pula mendapat perhatian seperti mana Nabil Ahmad ketika tersebar gambarnya yang tidak berbaju.

“Pada saya dia jadi kelakar, tapi nampaknya menjadilah apa yang saya buat sekarang ini. Pada masa yang sama saya gembira kerana dulu kurus sampai orang pernah cakap saya terlibat dengan dadah. Hisap rokok pun saya tak pernah apatah lagi nak hisap dadah,” tambahnya lagi.


Nabil turut menjelaskan perbelanjaan gym yang dikatakan agak mahal itu adalah perbelanjaan setahun dan itu termasuklah makanan tambahan yang diambil.

“Itu sebenarnya perbelanjaan untuk setahun. Tapi bila dikira betul-betul saya memang mengambil pemakanan diet. Sebenarnya makanan untuk berdiet ini tak murah sangat. Saya punya jurulatih pun boleh tahan juga harganya. Saya ambil dia secara personal sebab nak dia ajar saya seorang ini kerana dia perlu fleksibel dengan masa saya,” jelasnya yang akan mengerjakan ibadah Umrah pada 6 Julai ini iaitu selama 10 hari berada di sana dan dijangka akan pulang sehari sebelum menjelangnya Aidilfitri. (rtky/h)