Hangat diperkatakan apabila segelintir artis meluahkan pendapat apabila ada di antara penggiat seni terjejas susulan lanjutan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), ada beberapa artis lain tampil mempertahankan kenyataan mereka itu.

Nampaknya, Sharnaaz Ahmad juga turut memberikan pendapatnya berhubung isu tersebut. Menerusi IG Live, ada netizen mengatakan artis dikategorikan sebagai T20 iaitu kumpulan tertinggi dalam pendapatan isi rumah dan tidak layak mendapat bantuan daripada kerajaan.


BACA:Sharnaaz Ahmad Bosan Dengan Jenaka Kereta Terbang

Tidak bersetuju dengan kenyataan netizen itu, Sharnaaz mempersoalkan adakah artis juga bukan manusia sehingga tidak boleh dapat apa-apa bantuan sedangkan mereka yang berniaga nasi lemak pun dapat.

Kata Sharnaaz lagi, jangan sangkakan mereka yang berniaga tepi jalan tiada duit kerana mereka masih bekerja dari rumah sedangkan bagaimana pula artis nak bekerja dari rumah.

“Makcik jual nasi lemak hang ingat depa tak ada duit? Depa boleh kerja dari rumah, macam kami nak bekerja dari rumah macam mana,” katanya.

Kenyataan Sharnaaz itu ternyata mengundang kecaman netizen yang mengatakan jauh sekali pendapatan antara mereka yang menjual nasi lemak dengan artis. Malah, rata-rata netizen mengatakan adakah artis tidak boleh kerja dirumah dengan pengikut yang hampir berjuta.