Jika anda mengikuti Instagram Rozita Che Wan, pasti ramai yang perasan penampilan pelakon cantik itu yang kini sudah jauh berubah. Che Ta kini lebih gemar memakai jubah atau baju kurung longgar.

Che Ta mengakui sejak awal tahun ini dia dalam usaha untuk mengubah penampilannya ke arah patuh syariah dan mahu menutup aurat dengan sempurna. Katanya lagi, dia akui mula rasa malu memakai pakaian yang menampakkan bentuk badannya.


BACA: Che Ta Tuntut Bekas Pemandu Minta Maaf Sebelum 6 Petang

“Semenjak awal tahun ini sebenarnya saya sudah mula mengubah kepada fesyen yang lebih patuh syariah dalam usaha menutup aurat dengan sempurna dengan mengenakan pakaian yang longgar.

“Saya tidak mahu sekadar ‘balut’ aurat tapi sebenarnya tidak sempurna malah dosanya sama sahaja dengan tidak menutup aurat.



“Alhamdulillah perlahan-lahan saya cuba ubah ke arah lebih baik dan paling penting istiqamah dalam melakukan sesuatu,” katanya kepada mStar Online.

Dalam pada itu, Che Ta akui pada awalnya dia merasakan tidak ikhlas namun dia tahu bahawa menutup aurat dengan sempurna itu adalah wajib dan lama-kelamaan rasa ikhlas itu datang. Katanya lagi, pakaian lama yang sudah tidak sesuai untuk dipakai akan dijual.