Baru-baru ini kecoh mengenai pelakon Liyana Jasmay yang dilihat tidak mengenakan tudung dan hanya memaki topi. Penampilannya itu dikecam teruk oleh netizen dan ada yang mendakwa pelakon itu seolah mempermainkan agama.

Susulan isu tersebut, Lisa Surihani meluahkan rasa kecewa dengan sikap segelintir netizen yang menghentam rakan baiknya itu. Kata Lisa lagi, nasihat yang diberikan netizen dilihat seperti satu sindiran.


BACA: “Tak Payah Cover-Cover Dah, Buang Je Cap Tu Liyana Jasmay”

 



“Kita terlalu risaukan dosa orang lain dari dosa kita sendiri. Bila kita nampak orang lain buat benda yang mungkin kita kurang setuju, patut kita ambil sebagai iktibar.

“Doakan yang baik-baik untuk orang lain. Walau atas dasar menasihati sesama orang Islam. Yang lebih nampak disini hanya sindiran dan perli memerli,” tulis Lisa.

Sementara itu, menerusi sebuah portal, Liyana tidak mahu mengulas lanjut mengenai isu berkenaan yang dirasakan soalan bodoh. Mula mengenakan hijab pada tahun 2017, sebelum ini Liyana pernah dikritik netizen kerana cara pamakaian hijabnya yang tidak menepati syarak.