Nampaknya, nama usahawan Liana Rosli atau lebih mesra dipanggil Kak KM sekali lagi menjadi bualan ramai apabila memuat naik video membenarkan anak perempuan menghisap rokok.

Susulan video tersebut, Kak KM dikecam teruk oleh netizen, malah ada yang melabelnya seorang ibu yang gagak mendidik anak.


BACA: Normah Damanhuri Sebak, Kak KM & Adik Beradik Buat Kejutan Hadiahkan Rumah

Memetik mStar Online, Kak KM berkata dia masih rasional untuk tidak memberikan sesuatu yang boleh membahayakan kesihatan anaknya.

“Saya bukannya bodoh nak beri anak hisap rokok ada tembakau. Dalam video itu anak saya hanya hisap rokok daun tanpa tempakau dan tiada barang yang boleh memudaratkan kesihatan,” katanya.

Kata Kak KM kagi, dia bimbang jika anak-anak melakukannya secara sorok-sorok dan tindakannya itu adalah sebagai satu pengajaran buat mereka.


“Kepada ibu bapa yang kecam, biarlah kerana yang merokok dalam video itu adalah anak saya. Kita patut lebih risau kalau mereka merokok di belakang tanpa pengetahuan ibu bapa.

“Saya mahu anak rasa pengalaman hisap rokok supaya mereka tahu kesan yang akan diterima,” katanya.

Dalam pada itu, Kak KM berkata ianya sekadar aktiviti suka-suka setiap kali pulang ke kampung serta mengimbau kembali kenangan ketika dia masih kecil.