Lantang bersuara mengenai pendiriannya tidak mahu mengambil vaksin, pelakon Rita Rudaini berkata dia tidak takut andai hilang pekerjaan dan hak kebebasan kerana tidak menurut perintah.

Membuat luahan tersebut di Insta Story, Rita percaya rezeki datang daripada Allah dan dia lebih takut jika kehilangan Allah.

BACA: Anak-Anak Dianggap Malang Sebab Mak Tak Vaksin, Rita Rudaini Bersyukur Sebab ‘Bodoh’

“Aku hilang pekerjaan kerana enggan turut perintah, aku juga hilang hak kebebasan. Tapi aku tak peduli, tidak takut yang aku takut kalau aku hilang Allah kerana DIA lah aku masih hidup,” tulisnya.

Dalam pada itu, Rita turut meluahkan rasa syukur sering didatangi orang yang baik sudi berkongsi rezeki serta membantunya.

“Dia juga mengirimkan orang-orang yang baik untuk berkongsi rezeki dengan aku dan anak-anak. Itu cara Dia membantu aku.

“Walaupun aku bukan hamba-Nya yang taat dan baik dengan Dia, segalanya aku serahkan kepada-Nya. Ya Rabb, terima kasih. Pimpinlah aku menjadi hamba-Mu yang taat. Salam Jumaat,” tulisnya.

Terdahulu, Rita mendakwa dirinya insan terpilih kerana Tuhan membuka matanya untuk menolak pengambilan vaksin. Sebelum ini, Rita berkata dia bukan seorang anti vaskin namun lebih selesa digelar prosafe.